Isztambuli Magyar Intézet
Isztambul
Törökország
-

Ezen törekvések nyomán született meg a képzőművészeti absztrakció, amely elsősorban expresszív színeivel és szigorúan szerkesztett formáival kívánt hatni. A képzőművészetben előtérbe került az önreflexió, a médiumra és a funkciókra való rákérdezés. Oroszországban, Hollandiában, majd Németországban a Bauhaus műhelyeiben, valamint az USA-ban kibontakozott a geometrikus elemekből építkező festészet és szobrászat.

Az absztrakció és annak vállfajai a sokszínűen gazdag 20. századi magyar művészetben, már a két háború között, illetve azt követően is, komoly hagyománnyal és nemzetközi presztízzsel rendelkezett – mindig egy sajátosan jellemző lokális felhanggal. Jelen kiállítás az ehhez az irányzathoz kapcsolódó festészeti és plasztikai alkotásokat állítja a középpontba a Kovács Gábor Művészeti Alapítvány kollekcióján, valamint a KOGART Kortárs Művészeti Gyűjteményen keresztül. A reprezentatív válogatás több mint hatvan évet átfogva, a múlt század közepétől napjainkig mutatja be a geometrikus absztrakció tradíciójának legjelentősebb magyarországi alkotásait.

 Kiállító művészek

Attalai Gábor I Bak Imre I Bartha László I Bohus Zoltán I Csiky Tibor I Deim Pál I Fajó János I Farkas Ádám I Gáspár György I Haász István I Hajdú László I Harasztÿ István I Hencze Tamás I Jovánovics György I  Kelemen Zénó I Konok Tamás I Lengyel Péter I Martyn Ferenc I Megyik János I Molnár Sándor I Nádler István I Orosz Gellért I Szikora Tamás I Vilt Tibor

A gyűjtemény képei a kiállításon

002839_s.jpg
Hencze
Tamás
(1938 - )
Sötét triptichon
002838_s.jpg
Hencze
Tamás
(1938 - )
Kis diptichon I.
002790_s.jpg
Bartha
László
(1908 - 1998)
In vitro
000447_s.jpg
Molnár
Sándor
(1936 - 2022)
Kristály No 14.
002964_s.jpg
Fajó
János
(1937 - 2018)
Relief kép